Ryhmäliikunta & Crosstraining

Ryhmäliikuntatunneistamme löytyy sopiva vaihtoehto aivan kaikentasoisille liikkujille. Meiltä saat niin syke-, lihaskunto-, ja voima kuin kehonhuolto tunnit viikon jokaisena päivänä.

Kalenteri

Hyvinvointia

Ryhmäliikuntatuntimme parantavat kuntoasi ja tuovat sinulle lisää hyvinvointia. Tunnin treeni on vain 4% päivästäsi ja lupauksemme onkin täyttää se hyvällä ololla ja riemulla.

Tuntivalikoimamme on monipuolinen, tunneillamme ei ole vaikeita askelkuvioita, vaan teemme harjoitukset omassa tahdissa aikaa vastaan. Panostamme tunneillamme tuntisuunnitelmaan sekä ehdottomasti treenin turvallisuuteen sekä monipuolisuuteen. Samalla tunnilla pystyy harjoittelemaan niin aloittelija kuin pitkän linjan treenaaja. Asiakas on meillä aina etusijalla!


Tunnin valitseminen

Ryhmäliikuntatuntimme on merkattu erilaisin värikoodein. Värit tarkoittavat tunnin teemaa.

Punainen = Syke & Lihaskunto
Vihreä = Lihaskunto 
Musta/Tummanharmaa = Voima 
Sininen = Kehonhuolto/Palauttava harjoitus 

Ryhmäliikuntatuntimme tarjoavat sinulle hyvän kunnon. Tunneista löytyy jokaiselle sopivat vaihtoehdot. Mikäli kaipaat apua sinulle oikean tunnin valinnassa, laita meille viestiä esim. sivun alalaidasta löytyvän lomakkeen kautta. Autamme enemmän kuin mielellämme!

Haluat harjoittelultasi enenmmän? Olet valmis satsaamaan treeneihin useamman kerran viikossa? Sinulle voisi sopia myös Crosstraining-harjoittelumme.

Kehonhuolto

Core + Rullaus
Tästä tunnista puolet on keskivartaloharjoitteita ja puolet kehoa huoltavaa rullailua ohjaajan opastuksella. Keskivartalo eli Core – osuudessa keskitytään vahvistamaan etenkin keskivartalon syviä lihaksia. Rullailu osuudesa käydään koko keho läpi.  Rullailun hyviä vaikutuksia on lukuisia. Sillä on mm. positiivisia vaikutuksia aineenvaihduntaan ja liikkuvuuteen. Rullaus usein myös palauttaa kovasta treenistä nopeammin.
Voimalabalance
Voimalabalance tunti on aktiivista kehonhuoltoa,  jossa vaikutteita mm. pilateksesta, joogasta ja useista eri kehonhuoltomenetelmistä. Tunnilla keskitytään liikkuvuuden lisäämiseen sekä tukilihasten, tasapainon ja kehonhallinnan harjoitteluun. Tämä tunti sopii sinulle, joka kaipaat kehonhuoltoa kovan treenin tueksi tai kevyempää mutta tehokasta harjoittelua viikkoosi. Muistathan että mitä enemmän harjoittelet, sitä enemmän kehosi tarvitsee huoltoa! Koviin tuloksiin päästäksesi kannattaa panostaa kehonhuoltoon ja liikkuvuuteen. Tulet yllättymään kuinka suuri merkitys sillä on muuhun harjoitteluusi. Ohjaajana Fysioterapeutti Annakaisa Hinkkanen.
Liikkuvuus & kehonhuolto
Tunti pohjautuu dynaamisiin liikkuvuusharjoitteisiin, jotka ylläpitävät/lisäävät liikkuvuutta ja parantavat samalla kehonhallintaa. Tunnilla teemme myös keskivartalon hallintaharjoitteita/ yleisesti tukilihaksia vahvistavia harjoitteita. Lisäksi luvassa eri venytystekniikoita hyödyntäen rauhallisia venytyksiä. Tunnin loppuun ihana rentoutus. Tunti koostuu: 1. Lämmittely: dynaamiset liikkuvuusharjoitteet 20min 2. Keskivartalon hallintaharjoitteet (pilates vaikutteisia) 10min 3. Rauhallinen venyttely (erilaisia tekniikoita hyödyntäen) 20min 4. Rentoutus reilu 5min
Venyttely ’30
Tällä tunnilla hierotaan kiristäviä lihaksia joko pilatesrullan avulla tai venytellään kehoa eri venyttelymenetelmiä käyttäen. Tämä tunti rentouttaa lihaksia, vähentää jumeja sekä lisää liikkuvuutta. Lisäksi mieli rentoutuu. Kehonhuoltoa suositellaan kaikille liikuntaa harrastaville. Sopii erityisesti yhdistettynä TABATA tuntiin.

Lihaskunto

50+
Matalan kynnyksen ryhmäliikuntatunti yli 50 vuotiaille. 50+ ryhmäliikuntatunti on lihaskuntoharjoittelua, joka sopii niin aloittelijoille kuin kuntoilijoille. Tunneilla opetellaan turvalliset liiketekniikat ja edetään oman tason mukaan. Lihaskunnon kehittymisen ohella keskitymme myös liikunnallisen elämäntavan luomiseen. Olipa lähtötilanteesi millainen tahansa, niin olet lämpimästi tervetullut innostavaan ryhmäämme.
Core
Core-tunti on monipuolinen ja tehokas tunti keskivartalon lihaksille. Hyvät keskivartalon lihakset ovat perusta kaikelle lihaskuntoharjoittelulle. Lisäksi core-tyypisellä harjoittelulla voit hyvin parantaa alaselkäkivut ja jopa ennaltaehkäiset lisävammoja selän alueella, sillä heikot kannattajalihakset ovat suurin syy alaselän alueen kipuihin. Tunnilla tehdään sekä syviä, että pinnallisia keskivartalon lihaksia vahvistavia liikkeitä. Sopii ja suositellaan kaikille!
Voimala Basic
Voimalan perus ryhmäliikuntatunti, jossa treenataan huolellisen alkulämmittelyn jälkeen voimaa ja lihaskuntoa koko kroppaan. Tunnilla tehdään sykettä nostavia harjoituksia lihaskuntoliikkeiden lomassa. Tunti sopii jokaiselle lähtötasosta riippumatta. Jokainen treenaa tunnilla oman kuntonsa mukaan. Tunti toteutetaan paikka- ja kiertoharjoitteluna. Välineinä käytetään monipuolisesti omaa kehonpainoa, kahvakuulia, tankoja, palloja, renkaita.. Tämä tunti sopii aloittelijalle, mutta myös kokeneelle treenaajalle.
Vatsa-pepputreeni
Tehokasta ja monipuolista treeniä reisille, pakaroille, vatsalle ja selälle. Tunnilla kyykätään reilusti, jotta saadaan jalkoihin muotoa ja käytetään erilaisia lisäpainoja oman kehonpainon lisäksi. Sopii kaikenkuntoisille!

Voima

Voimala Bootcamp- ulkotreeni
Vedä, työnnä, heitä, nosta, juokse, hyppää! Lämpimästi tervetuloa korkkaamaan Voimalan Ulkotreenit! Varaudu treeniin ulkoliikunta varustein, ota hanskat mukaan. Mikäli ulkona sataa vettä, lunta tai räntää, treeni tehdään sisätiloissa 🙂 Poikkeuksista ilmoitetaan Team Voimalavki Facebook ryhmässä. Liitythän mukaan! Ulkotreeni kuuluu kaikkiin Voimalan kortteihin. Kertamaksu 8,-
Crosstraining Voima
CT Voima tunti koostuu huolellisesta alkulämmittelystä, jonka jälkeen tehdään voimaa kehoon moninivelliikkeillä. Tunnilla voidan tehdä maastavetoja, kyykkyjä, penkkipunnerrusta, rinnallevetoja, ylöstyöntöjä, leuanvetoja, kulmasoutuja, punnerruksia.. Crosstraining Voima tunneille osallistuvan tulee käydä CT aloituskurssi, joka takaa liikkeitten oikeaoppisen suoritustekniikan ja turvallisen lähtötason osallistua tunnille. Tunnit sopivat kaikille, jotka haluavat kehittyä ja nauttivat siitä kun tuloksia tulee. Uusia aloituskursseja on tarjolla ympäri vuoden. Katso ajankohtaiset TÄÄLTÄ.  

Syke + lihaskunto

Crosstraining kestävyys
Crosstraining Kestävyys tunnilla tehdään hengitys- ja verenkiertoelimistöä kuormittavia, sykettä nostattavia harjoituksia. Tällä tunnilla saat haastettua itsesi kunnolla! Tunti koostuu alkulämmittelystä, 20-30 minuuttia kestävästä treeniosiosta ja loppujäähdyttelystä. Treenit vaihtuvat viikottain ja ne päivitetään joka maanantai näkyville TÄNNE. Käy kurkkaamassa! Tunti soveltuu peruskuntoa omaavalle, jolla kekemusta perus kahvakuula- ja levytankoliikkeistä. Tunnille tuloa ei missään nimessä tarvitse jännittää. Nyt treenaamaan! Tunnille osallistuvalla ei tarvitse olla Crosstraining passia.
Voimala Bootcamp- ulkotreeni
Vedä, työnnä, heitä, nosta, juokse, hyppää! Lämpimästi tervetuloa korkkaamaan Voimalan Ulkotreenit! Varaudu treeniin ulkoliikunta varustein, ota hanskat mukaan. Mikäli ulkona sataa vettä, lunta tai räntää, treeni tehdään sisätiloissa 🙂 Poikkeuksista ilmoitetaan Team Voimalavki Facebook ryhmässä. Liitythän mukaan! Ulkotreeni kuuluu kaikkiin Voimalan kortteihin. Kertamaksu 8,-
Kahvakuula
Kahvakuulatunnilla harjoitellaan kahvakuulailun perusliikkeitä ja tehdään välissä lihaskuntoliikkeitä kahvakuulaa lisäpainona käyttäen. Kahvakuulatreeni on toiminnallista ja vauhdikasta, tavoitteena lisätä voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja tasapainoa. Sopii kaiken tasoisille ja -kuntoisille, sillä liikkeet tehdään aikaa vastaan ja kuulan painolla voi myös säädellä tunnin rankkuutta. Lämpimästi tervetuloa kuulailemaan!
TABATA
TABATA on erittäin tehokas ja ennenkaikkea ASENNETTA vaativa intervallitunti. TABATA-tunnilla tehdään yhtä tai kahta liikettä täydellä teholla 8 x 20 sekuntia, välissä aina 10 sekunnin tauko. Tämän harjoittelutavan on todettu mm. polttavan eniten rasvaa treenin aikana sekä eniten hiilihydraatteja vielä treenin jälkeenkin. Ainoa mitä tarvitsee miettiä, on jaksaa tehdä ainoastaan 20 sekuntia yhtä liikettä kerrallaan. Tulokset ovat uskomattomia ja näkyvät varmasti!
Toiminnallinen treeni
Toiminnallisella tunnilla yhdistetään kehonhallintaa, voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa, lihasvoimaa ja ketteryyttä. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat yhdistelmäliikkeitä, jotka harjoittavat samaan aikaan monia eri lihaksia pitäen sykkeen ylhäällä koko tunnin ajan. Liikkeet aktivoivat pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia.